tiistai 3. toukokuuta 2011

Pohdintaa

Sini, jospa sinun pomosikin katsoi niitä häitä. Itse unohdin koko häät, illalla aioin katsoa koosteen, mutta unohdin senkin. Harry on kyllä ollut ahkera, kun on tehnyt niitä pekonileipiä, on varmaan paljon mennyt sitä pekonia, minäkin tykkään pekonista. Joskus, kun en vielä ollut kummoinen kokki, en tiennyt mitä niille pekoniviipaleille tehdään, niin sitten vaan laitoin ne leivänpäälle, ikäänkuin kinkkuviipaleet ja söin käristämättä, ei kyllä olleet kovin hyviä.
Vaikeahan se on valita ottaisko Williamin vai Harryn.
Miten minusta tuntuu Sini, että sinä olet tavattoman ahkera, kun siivoat koko ajan, en minä vaan jaksaisi, täytyy ihailla sinun työteliäisyyttäsi. Varmaan poikaystäväsi ihastelee sitten paljon, kun tulee sieltä asioitaan miettimästä.
Minä en ole vielä älynnyt noita pakastemunkkeja, heti ensitilassa täytyy ostaa niitä.Teillä on ollut mukava vappuaatto herkuttelun merkeissä. Itselläni oli jotain siideriä, en muista minkä merkkistä, mutta oli vähän liian imelää ja jäi sitten juomatta, munkkia kyllä söin, kun en malttanut olla syömättä niitä. Vaikka aikomus oli, etten söisi yhtään. Nuo ilmapallot, mitkä oli kuvassa, jaksoin puhaltaa, mutta minulla olisi ollut lisääkin vähän erilaisia, mutta en saanut niihin yhteenkään puhallettua ilmaa.
Me tosiaan vappupäivä vietettiin sitten Sinin kanssa ja herkuteltiin taas. Voittaisinkohan minä kaunein puutarhakisan? Ootko Sini sitä mieltä, voi miten tulin iloiseksi.
Mielelläni minä sinua ajelutan pyörälläni. Tänään muuten ajoin jotain 16 km ja eilen varmaan 20 km. Tänäänhän olin siellä itsensäkehittämiskurssilla ja sinne ajoin siis pyörällä.
Sini kysyit niitä asioita, mitkä minua masentaa, eli tässä nyt selvennän vähän. Minua masentaa Facebook, erityisesti se, jos joku pyytää minua kaverikseen. Sitten minua masentaa sähköpostit, ja niissä sitten se, että jos joku lähettää minulle sellaisia, se on sikäli nurinkurista, että minulla on 3 sähköpostia, eikä kuin 4 niitä jo on, tänään tein siellä kurssilla uuden, jotta voimme kurssilaisten kanssa vaihtaa ajatuksia, minua kyllä nyt jo masentaa ajatus, että puolituntemattomat kurssilaiset alkavat lähetellä minulle postia. Toivottavasti unohdan pian salasanan siihen sähköpostiin. Oli minulla vielä viideskin sähköposti, mutta siihen olen unohtanut salasanan jo kauan aikaa sitten. Minua masentaa myös jotkut sanat, niinkuin olemme Sini keskustelleet niistä,  sinuakin masentaa jotkut samantyyliset sanat, niinkuin nyt esimerkiksi minua masentaa sanat kuoripuku, kuoritakki, kuoritakka on myös olemassa ja sitten kalvotakki, välikausitakki.
Googlasin hieman ja löysin tällaisen tiedon:
Välikausitakki oli suomalainen vuonna 1977  toiminut rockyhtye
Välikausitakissa soittivat Mikko Alatalo, Juice Leskinen, Harri Rinne ja Veltto Virtanen. Välikausitakki-albumin lisäksi se teki ainoastaan yhden julkisen esiintymisen Ämyrockissa Hämeenlinnassa ja julkaisi yhden singlen. Kuulostaa tuokin aika masentavalta.
Olen melkein kaiken jo suunnitellut sinne luontoretkellemme. Odotan sitä kovin. Kiitos muuten kesken kaiken kaikista kehuistasi. Odotan myös innokkaana niitä illallisiamme, jotka aion järjestää.
Ne pikkujoulut silloin viime heinäkuun helteillä olivat tosi ikimuistoiset ja jouluiset. Osasit järjestää kivat juhlat. Sinä se osaat olla niin kekseliäs. Kyllä sinä vielä koiran saat, jos et tuota samaa, niin onhan niitä sellaisia pattereilla toimiviakin olemassa ja ovat kyllä helppohoitoisia.
Mulla oli sellaiset sammalenvihreät sukat, olisin ottanut niistä kuvan, mutta en nyt löytänyt niitä mistään, ja nyt kun mietin tarkemmin, tosiaan annoinkin ne Janskulle lahjaksi. Tähän vielä kuva uusista vaelluskengistäni, kyllä nyt kelpaa lähteä.  -Kata-


10 kommenttia:

  1. Ihanat vaelluskengät olet löytänyt! Minä olenkin aina sanonut, että sinun täytyisi vähän enemmän korostaa naisellisia puoliasi, ja nämähän ovat todella naiselliset. Aiotko laittaa ne nyt tälle tulevalle retkellesi, jonne aioit lähteä tuttaviesi kanssa? Ainakin sille retkelle, jonne käskit minun tulla mukaan, voisit nuo laittaa. En ole ennen kuullutkaan sanoja kuoripuku ja kalvotakki, mutta kuulostavat kamalilta. Mitähän ne mahtavatkaan olla? Olen luullut, että välikausitakki on sellainen, jota pidetään välikaudella, mutta en tiedä koska tuo välikausi on, enkä ole uskaltanut kysyä asiaa keneltäkään, ettei taas joku syyttäisi minua tyhmäksi. Mutta nytpä tiedänkin, mikä välikausitakki on! Olin tavallista myöhempään töissä, eli tulin juuri kotiin ja luin tuon postauksesi. Menen nyt nukkumaan, kuten tapoihini kuuluu näin aina töiden jälkeen. Jos vain jaksan, niin postailen illalla, tai viimeistään huomenna asioista, joista eilen kirjoitin.

    VastaaPoista
  2. Ajattelin, että laittaisin nämä sitten, kun lähden sinun kanssasi retkeilemään. Sinäkin voisit laittaa sitten jotkut kauniit kengät. Miten hyvältä nuo näyttääkään hyttyshatun kanssa. Nuo ovat aidot puukengät ja kopisevat mukavasti. Ja jos tulee puute polttopuusta, voimme joka tapauksessa tehdä nuotion, kun meillä on nuo.
    Voin informoida jossakin postauksessa mitä kuoripuku ja kalvotakki ovat. Haluatko myös tietää mikä on kuoritakka? En ole kyllä kovin hyvä asiantuntija. Mihinkähän kohtaan välikausi sijoittuu? Onko se sama kuin syksy tai kevät? Vai niitten jommallakummalla puolella? Montakohan välikautta vuodessa on?

    VastaaPoista
  3. Totta kai laitan jotkut kauniit kengät retkellemme, eihän minulla rumia olekaan. Puukenkiä minulla ei vielä kyllä ole, enkä tiedä onko varaa ostaakaan. Kyllä ne polttopuut on löydettävä muualta, emme kai me noin ihania kenkiä voi polttaa edes hätätapauksessa. Kerro vain noiden kaikkien sanojen merkitys, saanpahan siinä sitten taas kivasti lisää yleistietoa, sitähän sinulla aina riittää. Välikausi tuskin on sama kuin kevät ja syksy, koska onhan olemassa myös kevättakkeja ja syystakkeja, ja sitten erikseen on nämä salaperäiset välikausitakit - muistelen kuulleeni myös sanan välikausikengät, muistankohan nyt oikein? - jos minulla olisi välikausitakki - tai kengät - olisin todella epävarma siitä, milloin niitä oikein on soveliasta käyttää. Olisikohan niin, että nuo välikaudet sijoittuvat jommallekummalle puolen syksyä ja kevättä, mutta kummalleko? Vai ehkä kummallekin? No, tämä nyt on vain arvailua. Eikö tästä asiasta kerrota siinä Vuotuinen ajantieto-kirjassasi? Olisi myös hyvä tietää, kuinka pitkä on yksi välikausi, ja onko sen pituus joka vuosi vakio, vai vaihteleeko se? Maailmassa todellakin on monta ihmeellistä asiaa... Ja niin, kyllä minä olin aivan tosissani siinä, mitä sanoin puutarhastasi. Minä ainakin äänestäisin sitä, jos olisin tuomaristossa.

    VastaaPoista
  4. Huomasin, että täytyy vielä kommentoida tuota postaustasi. Kyllä minä tosiaan siivoan paljon, kiitos vain kehuistasi. Mutta se johtuu kai siitä, etten osaa pitää järjestystä yllä, eli kun olen saanut yhden kohdan siivotuksi, alan huomaamattani heti sotkea sekä sitä, että monia muita kohtia. Kuten tiedät ja olet omin silmin nähnyt, olohuoneen sohvapöytä on varsinainen kotini ongelmapesäke. Nytkin se on taas aivan sotkussa, vaikka vappuaatoksi siivosin! Ei sinun kannata masentua Facebookista, taasko sinua on joku houkutellut sinne? Älä liity sinne, niin ei tule niitä kaveripyyntöjäkään. Minähän olin siellä vähän aikaa, mutta en jaksanut tykätä kaikesta, kertoa mitä mietin jne.,eikä aikakaan riitä sellaiseen. Olet kyllä hieman ristiriitainen ihminen - en sano tätä pahalla, totean vain - kun otat monta sähköpostia, ja sitten et halua saada sähköposteja. Ei kai sinua sentään minun sähkärini masenna? Ja sitten tuo pattereilla toimiva koira, enpä ole ennen kuullutkaan, täytyy ottaa asiasta selvää. Kuulostaa kyllä sikäli käytännölliseltä, että jos ei jaksa viedä sitä vaikkapa ulos, niin voi ottaa patterit pois. Jos ymmärsin oikein? Kiitos tuostakin tiedosta joka tapauksessa. Ja täytyy vielä ihailla intoasi käydä noita kursseja, en minä vain jaksaisi. Nyt en muista että kestääkö tämä nyt viikon vai kaksi? Kohta sinulla on taas uusi kurssitodistus kansiossasi, joten onnea jo etukäteen!

    VastaaPoista
  5. https://www.sekatavarakauppa.fi/fi/Alennustuotteet/Vapaa-ajan+vaatetus/118/Vaude+Alpinist+Full+Zip+Pants/526
    Täällä voit tutustua näihin kalvo-, kuoritakkeihin, -housuihin ja -pukuihin.
    Tästä sitten pääset tutustumaan kuoritakkaan http://www.tietokirjat.com/kirja.php?lue=38&sivu=e
    toivotaan, että saat linkit toimimaan. Tuo välikausi on kyllä ongelmallinen nyt. En löytänyt siitä oikein tietoa. En ollenkaan masennu sinun sähköposteistasi. Odotan niitä oikein kovasti. En oikein itsekään tiedä kenen sähköpostit masentaa. Ja pattereilla toimiva koira on kyllä kätevä, jos et jaksaisi sitä ulkona talutella, niin patterit vaan pois ja laitat takaisin kun itse haluat. On tämä jo 9. kurssi minulla ja kyllä todistuksia löytyy aika nivaska, Ja tämä kurssi kestää vielä kaksi viikkoa tämän jälkeen. Tosin vain kurssipäiviä on vain 2/viikko.

    VastaaPoista
  6. jos nuilla lähet vaeltelemaan voi aika pian olla nilkka nyrjähtänyt ja jalat rakkuloilla.vai vaelteletko kaupungin kaduilla? kauniit kengät ovat mutta mun mielestä vaelluskengät ovat vähän erilaiset

    VastaaPoista
  7. elmeri, ihan metsässä ajattelin. Ja suolla. Voin kyllä vaellella kaupungin kaduillakin, ehkä. Kuka tietää.

    VastaaPoista
  8. minuakin masentaa jotkut sanat ihan sairaasti.kuten: pyllysilmä, perä-aukko,teiniviikset,munakokkeli,aamupalaveri,karvatuppi,visva,kuukautiset ja kuukautiskuppi..

    VastaaPoista
  9. riikka, olemme samoilla linjoilla näitten masentavien sanojen kanssa :) lisään tähän vielä lisää niitä: emätin,sylkirauhanen,imusolmuke,hilse,orvaskesi,
    limakalvo,peräpukama

    VastaaPoista
  10. Elmeri, kommentissasi on totuuden aineksia. Rehellisesti sanottuna minä vaeltaisin mieluummin kaupungin kaduilla, mutta ystävyys velvoittaa välillä joustamaan paljonkin. Suolla kävely tarkoittaa toivottavasti niillä laudankappaleilla kävelyä, niillä voi kävellä kai millaisilla kengillä tahansa, olen kerran ollut Katan mukana sellaisella retkellä.
    Kata, hassua, mutta pari päivää sitten juuri puhuin Tiinan kanssa siitä, että emätin on inhottava sana, vagina pitäisi ottaa sen sijasta yleiseen käyttöön. Tuo e. ei pelkästään masenna, vaan inhottaa minua.
    Ja Riikka, minua inhottavat myös sanat pyllysilmä ja peräaukko. Kuukautiset on jotenkin tympeä sana. Menkat on parempi. Kuukuppi kuulostaa paremmalta kuin kuukautiskuppi. Minua ärsyttää lehtihaastatteluissa nykyisin kovasti muodikkaat verbit: summata, listata...taisi olla jokin kolmaskin, mutta en nyt muista mikä. Taidankin listata masentavia ja inhottavia sanoja ja sanontoja ja tehdä niistä oman postauksen!

    VastaaPoista