keskiviikko 4. toukokuuta 2011

Väärin luultuja sanoja

Eilen lupasin kertoa useammastakin asiasta seuraavalla kerralla, mutta illalla nukuttuani olin niin väsynyt, etten jaksanut postata mitään, tuijotin vain televisiota ja menin sitten uudestaan nukkumaan. Äsken kirjoittelin kommentteja Katan postauksiin, ja nyt on kyllä tullut tekstiä tälle illalle niin paljon, että taas siirtyy se lupaamani selostus työpaikalla tekemästäni aloitteesta tulevaisuuteen. Jos nyt jaksan selostaa koko juttua ollenkaan tässä, Katahan sen jo tietääkin. Ehkä kerron, ehkä en. Koirajuttu on vielä niin tuoreena mielessä, etten taida pystyä siitäkään vielä raportoimaan. Sitäpaitsi minua väsyttää nytkin, siivosin keittiötä kauan aikaa ja jopa sellaisella tarmolla, että unohdin katsoa 70s show:n. Salkkarit sentään muistin katsoa. Yksi harrastuksistani on tehdä listoja erilaisista asioista, ja joskus tein listaa sanoista ja lauseista, jotka olin lukenut tai kuullut väärin, mutta eihän sitä tietenkään nyt tästä sekasotkusta löydä. Totta puhuen minulla ei ole aavistustakaan, missä tuo lista on. Muistan vain joitakin asioita, jotka kerron tästä. Eli ihan lyhyt lista niistä tulee. Mutta melko varmasti luen ja kuulen jatkossakin asioita väärin, joten sittenpä kerron mitä, siinä tapauksessa tietysti, että myös tiedän lukeneeni ja kuulleeni väärin ja tiedän mitä minun olisi pitänyt oikeasti lukea tai kuulla. Tässäpä siis nyt tällainen ihan pieni lista:
-Suomen palsternakkakerho.  Näin luin väärin jotain, mutta en muista mitä, tämä selityksineen on siinä listassa, joka siis on hävinnyt. Luulin siis että puhutaan palsternakkakerhosta, vaikka sellaista tuskin on edes olemassa. Tai mistäpä minä tiedän. Jos löydän tuon listan joskus, niin kerron mitä tässä oikeasti luki.
-Hiipparisihteeri. Ihan äskettäin ihmettelin, kun lehdessä oli kuva jostain miehestä, ja alla tämä titteli sekä nimi. Mietin, että mikähän ihmeen hiippari siinä on, kunnes hoksasin, että siinä lukee hiippakuntasihteeri.
...Ohhoh, olenko minä todellakin näin unelias, vai mikä nyt on, mutta muistan enää yhden asian, ja se on tosi nolo. Jos olet alle 18-vuotias, älä lue tätä. Olin käymässä Pohjois-Pohjanmaalla ystäväni luona, ja luin tietoja jonkun paikallisen asukastuvan ohjelmasta. Luin, että jonain päivänä asukastuvalla kokoontuu Eläkeläisten
p*rn*piiri. Ällistelin järkyttyneenä ystävälleni tällaista piiriä, ja hän valisti minua, että siinä kyllä lukee porinapiiri. Kyseisellä paikkakunnalla porina tarkoittaa juttelemista. Harmi kun en nyt muista tälla kertaa enempää, mutta olipahan tämäkin jotain. Nyt tämä tyttö menee nukkumaan, tällä kertaa harvinaisen aikaisin, vaan minäpä jätinkin tänään päiväunet väliin, joten ei ole ihmekään, että väsyttää. Tämän kirjoitti Sini.

1 kommentti:

  1. Hauska, toivottavasti löydät sen listan. Minäkin lähden nukkumaan, aamulla aikainen herätys.

    VastaaPoista